Thursday, October 2, 2014

nesday, October 1, 2014 [CABARAN 30 HARI BERBLOGGING : NO 4- TIPS KEMAS RUMAH]

Assalamualaikum..

Untuk tips kemas rumah, buat masa ni saya nak share tips kemas di bahagian dapur.
Sebab maklum la baru berpindah kan, bahagian lain masih belum di kemas @ deco sepenuhnya.

 Bila ada kitchen cabinet ni senang sikit susun2 barang.
Ni kat bahagian bawah KC.
Ada tray utk isi pinggan mangkuk.
Ada 2 tingkat.

Bahagian atas : susun pinggan & mangkuk kaca.

 
 Untuk bahagian bawah pulak, saya letakkanmangkuk kaca yg besar & cawan kaca.



Nampak tak cara saya susun cawan kaca tu?
Cara ni saya belajar dari mak saya.
Jimat ruang dan unik.
Cantik tak?
Hehe


Ni pulak bahagian atas table top.
Betul2 tepi sinki.
Saya letak rak pinggan ni untuk letak pinggan2 yg baru dibasuh.
Cawan2 plastik semua letak kat sini.
Ada 2 bekas comel warna pink untuk letak sudu dan segala senduk mak nenek.

Kasi zoom sikit.
Ha nampak tak 2 produk Shaklee kat situ?
Basic H & Dish Wash Concentrate.
Bagus untuk mereka yang alah pada sabun.
Sebab produk Shaklee semulajadi
Nak order boelh roger2.
Murah je habaq ang.


Ni dinding bahagian mengadap KC.
Baru je gantung weekend baru ni.
Beli lama dah frame2 comey ni.
Beli kat Kaison.
3 penyangkut tu pon Kaison jugak.
Maaf kalo senget.

Kasi zoom gmbr cupcakes & donuts.
Nampak sgt tempting.

 Last but not least, nak share laundry basket yg sgt comey ni.
Letak sebelah mesin basuh.
Kaison jugak.

2 comments:

Noli said...

alahaiiii sgt comey cucpcake ngn donut gantung tuuhhhh..nak jugak gitu..haha..selera je masuk dapo..

Z i E L A said...

kan?hihi mulanya nk letak kat tepi meja mkn..tp yus x bg..

so ku letak la kat dapur..ceria sikit