Wednesday, October 1, 2014

[CABARAN 30 HARI BERBLOGGING : NO 3- TEMPAT MAKAN PALING BEST]

Assalamualaikum..

Jom cite tempat mkn paling best.
Makan dah jadi 1 keperluan, ye tak?
Setiap org mesti ada makanan kegemaran @ tempat2 makan yang jadi port biasa.

Bagi saya, tempat makan paling best mestilah kat rumah mak saya di kampung.
Aish masakan mak kan semua pon sedap.
Tambah lagi bila duduk berjauhan ni kan.
Homesick ok.

 Walaupon caption tiada kena mengena dengan makanan, tapi saya sangat suka gambar ni.
Gambar di laman rumah mak kat kampung.
Best kan laman penuh dengan pokok2.
Saya pon sangat suka bertanam/berkebun.

Opps makanan kegemaran saya yang dimasak mak antaranya asam pedas.
Memang terbaik.
Orang johor mana lari dari asam pedas.

 

Gambar hiasan je kat atas tu, ambik dari google.
Tapi saya memang suka asam pedas yg kuahnya pekat2 sikit, ada tomato & bendi banyak2.
Baru best.

Selain tu, yang sekarang selalu jadi kunjungan kalau tak masak dirumah.
Kami akan makan di Anis Wanis Seafood.
Yang bestnya, ada beranda macam kat atas tu.
So sesuai sangat la yang ada anak2 tengah aktif.
Boleh duduk2 santai2.
Yang penting dekat dengan rumah.

Kalau yang Western & fusion food, saya suka restoran Murni SS2 kat PJ town.

Tengok menu dia je pon dah tertarik.
Tapi memang best makan kat sini.
Servis pon cepat je. 

Tu jela tempat makan yang best utk saya.
Lain2 hari masak je kat rumah.
Korang pulak?
Jom share.

2 comments:

Noli said...

berseri akhirnya yuliez2r nih..dah xde sawang..hahaha..

byknye tempat best...tapi kg jugak paling best..haha..

Z i E L A said...

hihi xmau dah bersawang2..sakit mata tgk..

aah kg jugsk the best