Sunday, November 14, 2010

Kehilangan

Salam...


Dalam pada sibuk tengok berita tentang macam-macam isu semasa kat TV, tak terfikir pun ada serang kawan yang telah kehilangan anaknya. Hmm terkejut pun ada. Kalau sebelum ni saya cuma membaca status2 di FB tentang penyakit anaknya. Tapi baru tadi saya mendapat berita (dari status FB jugak) yang anaknya telah selamat dikebumikan. Ya Allah berat sungguh dugaan yang dia tempuh. Dalam hati terdetik juga rasa sedih walaupun saya tak la serapat mana dengan hamba Allah itu. 


She was my ex-MRSMKT friend. If i'm not mistaken her class is just beside mine. Dan kami bertemu lagi di FB walaupun kenal gitu2 jer. Selama ni saya cuma jadi silent reader of her FB status. Sunnguh tak sangka bila Allah bagi ujian yang maha berat pada dia.


Sebagai seorang ibu, hati nurani sangat tersentuh bila membaca statusnya yang berbunyi:



terima kasih ya Allah, utk setiap detik yg Kau izinkan utk aku
bersamanya. Ibu x sabar utk bertemu lg dgn mu anakku sayang.ibu halalkan
setiap titis air susu ibu n ibu mohon maaf utk segala kekurangan
ibu.Anas tggu ibu n abah ye sayang. Anas dah berada di tempat yg paling bahagia.ibu tumpang gembira anakku. ANAS selamanya dlm hati ibu"


Serba sedikit yang saya tahu tentang anaknya ialah baru saje berusia 15bulan..dan kerap kali juga membaca status tentang anaknya di FB berkaitan penyakit yang dihidapi. Kalau tak silap saya berkaitan dengan jantung. Ya Allah, kalau saya la, ayman demam pon dah rasa susah hati yang amat. Macam mana la agaknya kawan saya ni menghadapi dugaan itu. Saya harap sangat dia tabah hadapi segala dugaan yang datang dari Allah.

Al-Fatihah untuk Anas, dan takziah untuk Hanim Nadrah. Semoga kalian sekeluarga tabah.

1 comment:

Dr Purva Pius said...

Hello Everybody,
My name is Mrs Sharon Sim. I live in Singapore and i am a happy woman today? and i told my self that any lender that rescue my family from our poor situation, i will refer any person that is looking for loan to him, he gave me happiness to me and my family, i was in need of a loan of S$250,000.00 to start my life all over as i am a single mother with 3 kids I met this honest and GOD fearing man loan lender that help me with a loan of S$250,000.00 SG. Dollar, he is a GOD fearing man, if you are in need of loan and you will pay back the loan please contact him tell him that is Mrs Sharon, that refer you to him. contact Dr Purva Pius,via email:(urgentloan22@gmail.com) Thank you.

BORROWERS APPLICATION DETAILS


1. Name Of Applicant in Full:……..
2. Telephone Numbers:……….
3. Address and Location:…….
4. Amount in request………..
5. Repayment Period:………..
6. Purpose Of Loan………….
7. country…………………
8. phone…………………..
9. occupation………………
10.age/sex…………………
11.Monthly Income…………..
12.Email……………..

Regards.
Managements
Email Kindly Contact: urgentloan22@gmail.com