Thursday, November 4, 2010

Coret-coret berhijrah ke tempat baru

Salam..


Selamat sudah berhijrah ke tempat baru...aish bkn tmpt keje (sy kan dah lama x keje..huhuhu) tp tmpt berteduh & berlindung...dlm kata lain, umah baru la senang cite kan...hehe


Barang blm smpt nk kemas semua...baru je 1 kotak clear sedangkan ade lg 6 kotak yg menanti..aish byk sgt benda nk buat..maklum la rumah ni pon blm penah org duduk, so mmg byk nk kene setup..


Kami pindah hari Sabtu..sewa 1 lori 2 tan..then ade jugak la sumbat dalam kereta brg2 yg kecik & berharga..start gerak dr rumah dlm kul 1 lebih kot...1 lori + 1 kereta (suami sy bwk) + 1 kereta (sy & ayman)...huhu mmg mencabar la kalo bwk ayman...terasa jauh lak perjalanan dr Selayang ke PJ + jam lg...adui...


Mula2 ayman ok jer...sy siap bli kuih utk bg ayman mkn..so smbl drive smbl bg ayman mkn..letak dia dlm car seat kat sebelah...tetibe lak bateri HP terus hbs..adui lg la buat sy tension...sy pulak mcm ingat2 lupa jalan ke rumah baru...tp time ni ok lagi sbb kereta suami ade kat depan utk guide..half way jer, minyak lak berkelip2...nk gtau suami mmg dh x boleh, bateri dh hbs..hujan lak time ni..nk bg isyarat dr dlm kete pon x reti dah..huhuhu..


Last2 suami mcm paham jer minyak dah nk hbs, dia benti kat petronas...huhu selesai 1 masalah..time ni tgk ayman mcm dah lain mcm jer...muka & rengekan dia tu sy phm dah..huhu dia nak SUSU....tp degil gak, pas isi minyak terus je jalan sbb lori ntah ke mana2 dah laju ke depan...huhu


Tak lama pastu, suami sy lak makin laju ke depan..mula2 boleh lg nmpk kelibat saga dia tuh...pastu x lama pastu dah HILANG dari pandangan..aiya sy dah x tentu arah dah ni..ade la ingat sikit2 jalan tu..ikut je PJ/Puchong punya signboard..ayman pulak makin x senang duduk..adui dugaan sungguh..nk benti kang mmg x boleh la..tgh jam + duk tgh2 lane...mmg sukar..huish 


Sampai kat satu flyover, saya masuk kiri (bawah) walaupun sy x yakin jalan tu betul..tp ade hikamh jugak la..benti lama jugak kat situ sbb ade traffic light..ms ni ayman dah nangis tersedu2...kesian kat dia, sy amik letak atas pangku & BF dia time tu jugak...huhu nekad x nekad la kan..x smpi hati dah tgk anak kesayangan sy kelaparan susu...tgh BF pon dia masih tersedu2..rasa nk nangis pon ade...


So, pastu perjalanan sy agak slow la..maklumla satu tgn pangku ayman, tgn kanan pegang stereng..mencabar sungguh...bknnya x biasa bwk kereta pakai 1 tgn je tp keadaan dah x sama mcm jln2 di kampung @ JB..huhuhu akhirnya sy jumpa jugak landmark yg sy btl2 ingat utk ke rumah baru tu..alhamdulillah semuanya selamat...ayman pon dah ketiduran once dia dpt susu..hmm sian dia...


Sampai2 jer, tgk kereta & lori dah smpi...tunggu kunci rumah..kunci rumah sy pegang..hehe sorry la yer..suami sy pon risau bila sy smpi lmbt..bila cerita br dia paham..huhu sy pon ape lg bila smpi trus naik rumah la...mls nk tunggu kat bwh...huhu penat pindah blm hbs lg.....

1 comment:

AMISHA said...


Saya telah berpikir bahwa semua perusahaan pinjaman online curang sampai saya bertemu dengan perusahaan pinjaman Suzan yang meminjamkan uang tanpa membayar lebih dulu.

Nama saya Amisha, saya ingin menggunakan media ini untuk memperingatkan orang-orang yang mencari pinjaman internet di Asia dan di seluruh dunia untuk berhati-hati, karena mereka menipu dan meminjamkan pinjaman palsu di internet.

Saya ingin membagikan kesaksian saya tentang bagaimana seorang teman membawa saya ke pemberi pinjaman asli, setelah itu saya scammed oleh beberapa kreditor di internet. Saya hampir kehilangan harapan sampai saya bertemu kreditur terpercaya ini bernama perusahaan Suzan investment. Perusahaan suzan meminjamkan pinjaman tanpa jaminan sebesar 600 juta rupiah (Rp600.000.000) dalam waktu kurang dari 48 jam tanpa tekanan.

Saya sangat terkejut dan senang menerima pinjaman saya. Saya berjanji bahwa saya akan berbagi kabar baik sehingga orang bisa mendapatkan pinjaman mudah tanpa stres. Jadi jika Anda memerlukan pinjaman, hubungi mereka melalui email: (Suzaninvestment@gmail.com) Anda tidak akan kecewa mendapatkan pinjaman jika memenuhi persyaratan.

Anda juga bisa menghubungi saya: (Ammisha1213@gmail.com) jika Anda memerlukan bantuan atau informasi lebih lanjut